Het zijn onrustige tijden. Massaal klinkt de oproep om 1,5 meter bij elkaar uit de buurt te blijven, het welbekende Social distancing. Thuis in quarantaine. In sommige landen geldt zelfs een lock-down. De wereld lijkt even niet verder te reiken dan ons eigen keukenraam. Niet op bezoek bij oma. Niet met je vriendjes naar school. Geen koffiepraatjes in de kantine met je collega’s. Afstand houden. Het moet. Maar laten we niet vergeten om juist nu in contact te blijven met elkaar. Elkaar te steunen, elkaar lief te hebben én het liefst ook met elkaar te blijven lachen. Gebruik de kracht van woorden, symbolen en kleuren. Laat je naasten zien dat je aan ze denkt. Steun alle helden die nu voor een ander klaar staan. Juist in tijden van strakke kaders geloven wij in expressieve vrijheid en verbinding. Blijf verbonden. Het moet.
Laten we juist in tijden van corona niet vergeten om met elkaar in contact te blijven. Met de campagne ‘Keep Distance, Stay Connected’ wilde edding Nederlanders oproepen om in tijden van social distancing, door middel van een raamtekening, een positieve boodschap over te brengen op de directe omgeving.
Laten we juist in tijden van corona niet vergeten om met elkaar in contact te blijven. Met de campagne ‘Keep Distance, Stay Connected’ wilde edding Nederlanders oproepen om in tijden van social distancing, door middel van een raamtekening, een positieve boodschap over te brengen op de directe omgeving.
Winner of 2 European Content Awards 2021
Social Media Content Campaign of the Year
Crisis Response Content Campaign of the Year
Crisis Response Content Campaign of the Year
Met deze campagne gaf edding gehoor aan de behoefte om verbonden te blijven met elkaar. Zonder direct sales
oogmerk maakte het merk edding zich sterk om deze expressiedrang te faciliteren in de vorm van online inspiratie, verhalen en raamsjablonen. Merkbelofte en klantbehoefte gingen zo naadloos in elkaar over. Door het gerealiseerde bereik, de landelijke media-aandacht, het aantal downloads van sjablonen (met logo), het weggeven van 500 gratis krijtmarkers en de sterke social engagement heeft de campagne sterk bijgedragen aan de zichtbaarheid en positieve merkbeleving van edding.
oogmerk maakte het merk edding zich sterk om deze expressiedrang te faciliteren in de vorm van online inspiratie, verhalen en raamsjablonen. Merkbelofte en klantbehoefte gingen zo naadloos in elkaar over. Door het gerealiseerde bereik, de landelijke media-aandacht, het aantal downloads van sjablonen (met logo), het weggeven van 500 gratis krijtmarkers en de sterke social engagement heeft de campagne sterk bijgedragen aan de zichtbaarheid en positieve merkbeleving van edding.
Awards & nominaties
European Content Awards 2021
Social Media Content Campaign of the Year (Winner)
Integrated Content Campaign of the Year (Zilver)
B2C Content Campaign of the Year
Crisis Response Content Campaign of the Year (Winner)
Nominatie Dutch Search Awards 2020 Beste branding & display campagne
User Generated Content
Social Media Content Campaign of the Year (Winner)
Integrated Content Campaign of the Year (Zilver)
B2C Content Campaign of the Year
Crisis Response Content Campaign of the Year (Winner)
Nominatie Dutch Search Awards 2020 Beste branding & display campagne
User Generated Content
Credits
klant: Edding - bureau: Adwise - concept: Jeroen Kolkman & Jolanda Grutter -strategie: Marieke bakker