Het Noordik is een scholengemeenschap voor vmbo t/m gymnasium, verdeeld over 3 locaties, maar Noordik is één scholengemeenschap, de kracht zit juist in die diversiteit. In de merkpositionering was het dan ook belangrijk om deze diversiteit in tact te laten en toch voor eenduidige herkenning te zorgen.
Tijd voor een herpositionering
van deze 101-jarige Twentse scholengemeenschap.
Inspiratie vonden wij in het ‘ontdekken & buiten de gebaande paden/kaders durven treden’. Dat vraagt lef van leerlingen, maar ook van docenten. Verder vooruit durven kijken. Dat betekent letterlijk buiten de lijntjes kleuren. Niet netjes recht 'zoals het heurt', maar net even anders. Spannender, stoerder en dynamischer. Daarbij past niet een strikte eentonige in beton gegoten huisstijl, maar een structuur die vrij invulbaar en flexibel is. Die mee kan bewegen met individuen, wensen, ambities en boodschappen.
Dat betekent sterke personen, figuren en kleuren gebruiken. Het brave wit, zakelijke blauw en full color, maakt plaats voorkrachtig zwart en trendy duo-tonen.
Credits
klant: Het Noordik - bureau: Adwise - strategie: Marieke bakker en Ronald ter Braak
Fotografie op locatie: Willem van Walderveen - Studiofotografie: Mischa Riemersma
concept & art direction: Jolanda Grutter
Fotografie op locatie: Willem van Walderveen - Studiofotografie: Mischa Riemersma
concept & art direction: Jolanda Grutter